5 סוגי סוגי סוקולנטים פופולריים

סוגי סוקולנטים
תוכן עניינים

הסוקולנטים הם אחד מסוגי הצמחים המגניבים שיש, איפשהו באמצע בין צמח רגיל לבין קקטוס. הסוקולנטים מגיעים מסביבת גידול שמתקיימים בה תנאים לא קלים – תנאים יבשים, צחיחים ומלאי שמש יוקדת.

סוגי הסוקולנטים השונים הסתגלו לסביבת הגידול הזו על ידי פיתוח עלים בשרניים, גבעולים או חלקי צמח אחרים האגורים בתוכם כמויות מספרות של מים שמזינות את הצמח לזמן ארוך.

יש אלפי ועשרות אלפי סוגים של סוקולנטים, חלקם דומים וחלקם שונים לחלוטין זה מזה. אחד הזנים המוכרים הוא האלוורה המפורסמת ממנה מפיקים גם משחות ותכשירי בריאות ויופי.

רוב סוגי הסוקולנטים מתאימים לגידול ביתי ע"י המגדל המתחיל (והמנוסה) ודורשים מעט מאוד תחזוקה.

במאמר הבא אספנו עבורכם מידע על סוגי הסוקולנטים הפופולריים ביותר!

סוגי סוקולנטים

אלוורה – Aloe Vera

כמובן שנתחיל ראשון עם הזן הפופולרי ביותר – אלוורה. האלוורה היא סוקולנט המשתייך לסוג ה-ALOE המכיל מגוון סוגי צמחים הדומים במראה לאלוורה. הסוקולנט קל לגידול ומהווה צמח מועדף על מגדלים מתחילים ומתקדמים כאחד. היתרון של הסוקולנט הזה הוא שניתן להשתמש בג'ל אשר מופק בתוך העלים הבשרניים כדי להקל על כוויות, פצעים, עקיצות וכאבים.

צורתו של הצמח היא מספר גבעולים ארוכים ירקרקים ובשרניים המכילים בתוכם ג'ל, המתפצלים מהגבעול המרכזי של הצמח. קצוות העלים משוננות במין שיני קוצים קטנות.

אלוורה דורשת אור שמש ישר או לא ישיר (או תאורה מלאכותית). שמש ישירה עשויה לייבש את הצמח יותר מדי ולהפוך את העלים שלו לצהובים, אם הצמח נמצא בשמש ישירה יש להקפיד על משטר השקיה נדיב יותר.

אזהרה: אמנם ניתן להשתמש בג'ל המופק מעלי האלוורה להרגעת כאבים וגירודים באופן מקומי אך אין לאכול אותו בשום בפנים ואופן! אכילה או מגע עם הפה עלולה לגרום לתסמינים כגון בחילות, הפרעות בעיכול ואפילו להיות רעיל בכמויות גדולות!

אלוורה - Aloe Vera

נצחה – Aeonium

נצחה הוא סוג סוקולנטים הכולל כ-35 סוגים המתאפיינים בעלים מבריקים בצבעי ירוק, בורדו או שחור המסודרים במבנה צפוף וקבוע. חלק מהמינים קטנים וגודלים רק למספר ס"מ בודדים וחלק מהמינים גדולים ויכולים להגיע לרוחב של כמה מטרים.

סוג זה מעדיף אדמה מעט יותר לחה לעומת שאר חבריו הסוקולנטים ולכן מומלץ לשלב תערובת שתילה עם פרלייט ולאוו דווקא להשתמש המיקס הייעודי לסוקולנטים.

העלים מסודרים בצורה כל כך מושלמת ואסתטית עד שלפעמים נוטים לטעות ולחשוב שהצמח הוא מלאכותי. ממרכז הצורות גדלים פרחים קטנים דמויי כוכב אף הם לא מרשימים במיוחד.

נצחה - Aeonium

הוורטיה – Haworthia

להוורטיה עלים זקופים ומחודדים, בסוגים השונים העלים יכולים להיות מוצקים בצבע ירוק כהה או רכים בצבע כמעט שקוף.

הסוגים המשתייכים לצבע הירוק לרוב מנוקדים בכתמים לבנים ויכולים לקבל גם צבע של סגול-אדום כאשר הם נחשפים לשמש מלאה

צמח זה מתאים לגידול פנים וחוץ, אוהב שמש אך מומלץ לשמור אותו בשמש חלקית או באזור מואר (לא בשמש ישירה) על מנת למנוע מצב של השקיה מועטת, אם אתם מזהים שהעלים מתחילים להצהיב סימן שלא השקיתם מספיק וכדאי להעביר את הצמח למקום עם פחות שמש.

סוג זה דורש השקיה מועטה, רק כאשר האדמה יבשה, בעת ההשקיה הקפידו לא להשקות את העלים ולא לתת למים להיאגר בין העלים!

הוורטיה - Haworthia

כפנית – אכיוורה – Echeveria

צמח זה הוא סוקולנט דמוי שושנה ומזכיר במעט את הנצחה (Aeonium) אך שונה ממנו בתכלית.

עלי האכיוורה הבשרניים מגיעים במגוון צבעים שונים, בדרך כלל בצבע כחול-אפרפר, אפור-ירוק, אך יש גם סוגים ירוקים וסגולים. חלק מהזנים מפתחים דפוסים וצורות מפתיעות ויפות. המגוון הגדול הוא שהופך את הסוקולנט לצמח בית קטן ופופולרי.

רוב הזנים פורחים בקיץ עם פרחים קטנים בצורת פעמון מגבעולים גבוהים.

אכיוורה אוהבת סביבה מוארת, אם תמקמו אותה באזור ללא אור היא תגדל לאורך עד שתמצא מקום אור, אז הקפידו למקם אותה בפינה מוארת היטב.

כפנית - אכיוורה - Echeveria

קוטילדון – Cotyledon

למרות היותו נדיר הוא אחד סוגי הסוקולנטים הפופולריים. הקוטלידון כולל זנים רבים של סוקולנטים ומקורו בדרום אפריקה וחצי האי ערב. סוג זה נראה כמו פרחים עם עלים כתומים צינוריים או ורודים עם קצוות עלי כותרת מסולסלים.

העלים של סוקולנט זה מזכירים צורה של כפות ידיים הפתוחות לרווחה.

סוג זה אוהב מאוד אור, דורש השקיה מועטה יחסית וקל לגידול.

קוטילדון - Cotyledon

Plantletter
הצטרפו לניוזלטר שלנו ותקבלו מדי שבוע טיפים ומידע בנושא צמחים!
Plantletter
בקרוב אנחנו משיקים את הניוזלטר שלנו!
הצטרפו עכשיו על מנת להיות מעודכנים בכל הטיפים המידע, ומדריכי הגידול בזמן אמת ברגע שנעלה לאוויר!